RETOURNEREN EN RUILEN

Mocht u de verkeerde maat hebben gekozen ruilen we graag de schoenen voor u om.

Houd er aub rekening mee dat de goederen slechts één keer kunnen worden geruild.

HOE KAN IK ARTIKELEN RUILEN OF RETOURNEREN?

Wanneer u de artikelen binnen 30 dagen ruilt of retourneert:

  1. Doe de ongedragen artikelen in de originele doos samen met een kopie van de factuur en een ingevuld retourformulier;

  2. Verpak de doos zodat er geen schade ontstaat aan de doos en de artikelen tijdens het transport. Het makkelijkst is een grotere doos of tas. Plak geen tape direct op de originele (schoenen)doos want dit vermindert de waarde;

  3. Raffle bestellingen kunnen geannuleerd worden maar u kunt uitgesloten worden van alle volgende raffles;

  4. Stuur de verpakte artikelen naar:

Footshop - Expandeco

Reigerstraat 3

7731 ZP

Ommen

Nederland

DOWNLOAD UW RETOURFORMULIER HIER.

Let op: de kosten van ruilen of retourneren zijn voor de klant.

  1. Stuur ons een email via [email protected] om te bevestigen dat u de artikelen terug stuurt. Vermeld in de email alstublieft uw bestelnummer en wij sturen u de instructies om een andere maat te reserveren.

Na ontvangst van het pakket controleren wij de artikelen en storten binnen 14 dagen het geld, inclusief de bezorgkosten, terug op uw bankrekening of PayPal account. Als u een andere maat gereserveerd hebt versturen we die nu. Via de mail houden we u op de hoogte.

Voorwaarden voor ruilen en retourneren

  1. Binnen 30 dagen na ontvangst van het laatste geleverde artikel van de bestelling;

  2. Retouren zijn ongedragen en nieuw;

  3. Artikelen zijn verpakt in de originele doos, hebben geen schade en zijn verzonden in een extra verpakking;

  4. Artikelen zijn ongedragen;

  5. Artikelen kunnen maximaal 1 keer geruild worden.

De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

We adviseren u om het pakket te verzekeren voor de waarde van de artikelen. Dit is voor het geval dat het pakket zoek raakt of beschadigd tijdens transport (vraag uw bezorgdienst naar deze service). Als het pakket zoek raakt of beschadigd tijdens het transport krijgt u het aankoopbedrag niet terug.

HOE KAN IK KAPOTTE ARTIKELEN TERUGSTUREN VOOR DE GARANTIE?

Lees om te beginnen onze retourprocedure waar u alle rechten en verplichtingen van zowel de koper als de verkoper kunt vinden.

Retourprocedure van kapotte artikelen

  1. De artikelen moeten z.s.m. nadat de beschadiging is geconstateerd worden terug gestuurd. Het blijven dragen van de schoenen kan leiden tot verdere beschadiging wat een reden kan zijn voor het afwijzen van uw claim.

  2. De garantieperiode voor alle artikelen is 24 maanden vanaf de dag van levering.

  3. De garantieperiode is niet hetzelfde als de duurzaamheid van de artikelen. Duurzaamheid heeft te maken met de mogelijkheden van het artikel om weer en wind te weerstaan wanneer juist gebruikt en bij juiste verzorging gezien het doel, materiaal en veelvuldigheid van gebruik.

  4. In het geval van artikelen die anders zijn dan op de website beschreven of artikelen met fabricagefouten zal de koper de verkoper hier z.s.m. van op de hoogte stellen via email of telefoon (binnen 5 dagen na ontvangst van de artikelen).

  5. Als de koper beschadigde of slechte artikelen ontvangt kan hij/zij een claim indienen bij de verkoper.

  6. Onder slechte artikelen wordt verstaan: een beschadiging of aanpassing in het artikel veroorzaakt door het gebruik van niet passend of lage kwaliteit materiaal, fout in het productieproces of een slechte productie.

  7. Een beschadiging of aanpassing van het artikel in de garantieperiode wordt niet behandeld als zijnde een slecht artikel wanneer dit het resultaat is van verkeerd dragen, slecht onderhoud, natuurlijke aanpassingen van het materiaal, schade veroorzaakt door de koper of een derde en/of ander incorrect gebruik.

  8. De claim voor garantie is goed aangekomen wanneer de artikelen compleet en schoon zijn. De koper is verplicht om de artikelen schoon en zonder hygiënische problemen aan te bieden. Footshop (inclusief de webshop) behoudt zich het recht voor om uw claim te weigeren indien de geretourneerde artikelen niet voldoen aan de algemene hygiëne regels (gebaseerd op Richtlijn 91/1984 van de Tsjechische wetgeving).

  9. Uw claim, inclusief de oplossing van het probleem, zal binnen 30 dagen na ontvangst verwerkt worden. Een geautoriseerde medewerker kan in overleg met de koper een langere periode afspreken.

  10. De koper stuurt de claim samen met de artikelen en een kopie van de factuur naar het volgende adres: Footshop Sklad, U tabulky 3020, Hala X, 193 00 Praag, Tsjechië.

DOWNLOAD UW CLAIM/GARANTIE FORMULIER HIER.

ALS U ARTIKELEN TERUGSTUURT NA 30 DAGEN

  1. Maak de artikelen die u wilt retourneren goed schoon (kijk bij punt 8 hierboven).

  2. Pak de artikelen goed in zodat er niet meer schade kan ontstaan tijdens het transport. In dit geval is een doos de beste optie maar de originele doos is niet nodig. Voeg een kopie van de factuur en een garantieformulier toe (download HIER).

  3. Stuur de artikelen naar Footshop Sklad, U tabulky 3020, Hala X, 193 00 Praag, Tsjechië. We accepteren geen rembours verzendingen!

De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Zodra wij de artikelen ontvangen hebben informeren we u via email. Deze datum is ook het begin van de 30 dagen periode waarin uw claim behandelt zal worden. U wordt via mail of telefoon van alle belangrijke stappen op de hoogte gehouden.